GMTでコンターに色をつける

今まで、GMTで水平分布図を描くときには、grdimageでパッチ状に色をつけて、その上にgrdcontourで等値線を描いていました。ですが、パッチ状に塗るのでは見にくい場合があるので、grdcontourだけで等値線の間を塗りつぶせないかなぁと思い調べました。その結果、マニュアルで、-Cオプションでカラーパレットを指定すれば良いという記述を見つけました、いや、そう読めました。が、うまくいかないのでgoogleで検索、検索...

Hi there!
Since half a day I've tried to make a filled contour plot with
grdcontour and it did not work. (There are better things to do on a
Sunday afternoon, I know). As I understand the manual correctly it
should be possible.
So maybe anybody of you have an idea. I try to make it as follows:

grdcontour surfco2.grd -Csurfco2.cpt -P -V -Jx0.02/-0.02d
 -R30/390/-90/90 > surfco2.ps

whereas surfco2.grd and surfco2.cpt are the files in the attachment.
Simple, hm?!

そうそう、同じ問題にぶちあたってるよ!と思ったものの、その答が、

You cannot make a filled contour plot with only grdcontour.
grdcontour only produces the contour lines. You need to run grdimage first
to produce the color filled grid, then run grdcontour to 
put the contour lines on top of the image.

そんなことは知ってるよ...。
もう1つ書き込みが、

Better still:
grdview surfco2.grd -Csurfco2.cpt -P -V -Jx0.02/-0.02d
 -R30/390/-90/90 -K > surfco2.ps
grdcontour surfco2.grd -O -Jx -R -V -Csurfco2.cpt >> surfco2.ps

...試してみるも、どこが良くなったのか不明。
なんか他にいい方法ないかなぁ。